B050051B05 |
Educació amb perspectiva de gènere i feminista |
2018-2019 |
Taller. Primària-Secundària |
|
|
|
17/9/2018 - 5/11/2018 (10 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
CRP del Solsonès |
|
Francesc Ribalta, s/n (Solsona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Solsonès
|
| |
|
Organitza:
Servei d'Informació i atenció a les dones i Grup de Gèneres del Solsonès |
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La metodologia usada es basarà en dinàmiques grupals i individuals provinents del treball de
processos i l'educació popular, amb l'objectiu de fomentar la incorporació dels conceptes bàsics
treballats (bases generals del funcionament del sistema sexe-gènere i violències masclistes), la
presa de consciència de la construcció del rol d'educadores i la revisió de les intervencions
educatives des d'una perspectiva de gènere i feminista. El Treball de Processos és una eina molt
útil a l'hora de treballar els diferents rols implicats en les interaccions i com es relacionen entre
ells, tenint en compte les dinàmiques de poder, rang i privilegi així com altres factors, com ara amb
què ens identifiquem i què no i com impacta en aquestes mateixes dinàmiques de relació.
Cada sessió s'estructurarà en dues parts. Començarà amb una breu introducció teòrica, i acte
seguit passarem al pla vivencial, ja que un aspecte clau per a l'òptim desenvolupament metodològic
i la consecució dels objectius és crear crear una relació i espai de confiança, seguretat i cura entre
totes les participants.
|
| |
Objectius |
• Reconèixer-se com a agents educatius travessats per la socialització de gènere i
reproductors d’aquesta socialització
• Comprendre i incorporar la perspectiva de gènere i coeducadora en l'anàlisi de
l'entorn educatiu i la pràctica educativa
• Desenvolupar una postura personal crítica i activa envers les violències masclistes i
lgbtiqfòbiques quotdianes que es donen en el context educatiu
|
| |
Continguts |
◦ Marc i conceptes bàsics de la perspectiva de gènere i la socialització de gènere
◦ La necessitat de de-generar el treball interior com a professionals de l’educació
◦ Què volem dir quan diem educar amb perspectiva de gènere i feminista?
◦ Coeducació, pedagogies feministes i pedagogies queer
◦ Violències de gènere i lgbtiqfòiques, aspectes estructurals, culturals i relacionals
◦ Les violències masclistes en l'entorn educatiu
◦ Fòrum obert i feedback grupal del treball autònom
|
| |
Formador/a |
Mariona Zamora (l'Esberla, SCCL)
|
| |
Avaluació |
Nivell 1: satisfacció i percepció subjectiva de l'aprofitament. Resposta del qüestionari de valoració en acabar l'activitat.
Nivell 2: aprofitament i aprenentatge. Disseny d'una actuació concreta
Nivell 3: transferència immediata. Experimentació a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
1.- Assistir al 80 % de les sessions.
2.- Presentació individual de la tasca (elaboració d'actuacions).
3.- Omplir el qüestionari de valoració.
|
| |
E-mail |
se-solsones@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
17/09/2018 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
dilluns |
05/11/2018 |
1700 |
2000 |
|
| |